blupp

Hej hopp!

Efter påtryckningar från alla håll och kanter så tänkte jag att det kanske var dags att skriva nåt här igen. Mycket har hänt sen sista inlägget iaf, det är ett som är säkert.

Vi har slutat jobba med lik till att börja med. Det kändes grymt skönt till att börja med, men nu så känns det som att det kanske inte var världens smartaste drag ändå, eftersom det inte verkar finnas några jobb alls här. Och med här så menar jag adelaide. För att se vilken macho biltur vi tog från perth till adelaide så är ni välkomna att glida in på google earth eller nåt. Ca 250 mil på ungefär två dagar. Utav de 250 milen var typ 190 raksträcka. Det var inte så kul faktiskt... Men vad ska man göra?

Nu tappade jag koncentrationen lite, så jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer. Men jag ska försöka komma på nåt intressant snart igen, så ni inte behöver vänta en månad.

Puss!

hejdå floden...

Jahapp, sen förra gången det skrevs här har inte mycket förändrats egentligen, förutom att vi har jullov! :D
Men för att förenkla skrivandet(och kanske läsandet också) så kommer jag återigen att dela upp inlägget i kategorier.

Jobb

Jag jobbar fortfarande med lik, fast inte på ett lika kladdigt sätt längre. Det senaste har jag mest hängt nere i lagret och staplat köttlådor och sen fryst in dom i så kallade blastfreezers (som förövrigt håller ca -30). Hårt jobb som tusan rent fysiskt, och det blir faktiskt ganska stressigt stundtals också. Men det är alltid skönt att komma hem efter jobbet, när man har lyft 70ton under dagens arbetssession. Bas(en av holländarna) har sagt upp sig, och emil jobbar, som jag sagt tidigare, med att kapa av ben på de stackars liken.

Semester

Jaaaaa, semester är minsann inte fel. Vi kom ner till margaret river den 23e december, men vi hade ju minsann inte bokat vandrarhemmet förns den 24e. Så vi körde ut på stranden, fläkte upp vårt lilla gaskök och kokade oss lite pasta carbonara, som åts i bilen med oerhörd aptit. På självaste julafton checkade vi in och blev i sinom tid väldigt glatt överraskade över vår nya bostad. Alla är supertrevliga och vi är typ ett stort trevlgt kompisgäng.

Nu till lite aktiviteter som vi har befattat oss med.

Juldagen innebar en stor gratisfrukost som vandrarhemmet bjöd på, och paketutdelning. Nån timmas relaxing och sen kom det en handfull taxi's som körde ner alla på vandrarhemmet till stranden, där resten av dagen spenderades. Oerhört trevlig dag. Framåt eftermiddagssnåret så blev vi hämtade igen, och kom tillbaka till huset där ägaren väntade med en bbq till oss boende. Great Success!

Dagen efter det så tog vi oss ut på en tur som innebar att vi kollade lite på en vingård, hängde en stund på en ostfabrik där det inhandlades ost(duuuh....) och yoghurt. Sen åkte vi vidare till ett destilleri där man kunde smaka på spriten för ett oerhört förmånligt pris(3shots och en coctail för 2$, vilket är lite under 14kronor) för att senare avsluta våran dagstur på ett ölbryggeri som faktiskt var riktigt uselt, ölen var äcklig och servicen var lååååååångsam. Men men, vad ska man göra?

Igår var vi ute på grott-tur, vilket var rätt nice, om än lite overpriced. Men det var coolt ändå :)

Idag tog vi en sväng till en fyr en bit utanför byn, och gick en lite hike på stranden, vilket var sjuuuukt mäktigt. Gigantiska vågor och ett ascoolt, kargt landskap. Svårt att beskriva och ännu svårare att visa, för bilderna gör liksom inte stället rättvisa riktigt...

(idag och igår stämmer inte med vilken dag det var efterosm jag har skrivit offline och nu bara laddar upp :)

Jag försökte just ladda upp en bild. När den hade fått ladda i 30min gav jag upp. Förlåt. Men jag skickar hem alla bilder som är tagna hittills på ett usbminne snart. Puss!